Carlijn Sturme Administratief medewerker Tandarts Today

“Geen dag is hetzelfde als vestigingsmanager bij Tandarts Today, dat maakt mijn werk zo enorm leuk en veelzijdig. Ik ben de verbindende factor tussen de praktijkteams van Tandartsenpraktijk Bakel en Deurne en het serviceteam van Tandarts Today. En omdat we groeiende zijn, ben ik ook nog anderhalve dag te vinden in het Servicecentrum om mijn collega Inge te ondersteunen op administratief gebied.”
“De mogelijkheid tot ontwikkeling en groei zorgt ervoor dat ik een lange termijn commitment voel naar Tandarts Today.”
Van springruiter naar tandartsassistente
“Na het behalen van mijn gymnasiumdiploma stond ik op achttienjarige leeftijd voor de keuze of doorgaan in de professionele paardensport als springruiter of toch kiezen voor een andere uitdaging. Voor de langere termijn heb ik toch maar gekozen voor een ander beroep. De paardensport is nu een hobby. Via via, kwam ik terecht bij de Tandarts Today locatie in Bakel. De toenmalige officemanager viel uit en ze zochten iemand om haar taken over te nemen. Dit beviel zo goed, dat ik mij verder ben gaan ontwikkelen binnen de tandartspraktijk en in tandheelkunde. Ik heb eerst de opleiding tot tandartsassistente gevolgd en daarna nog de deeltijdstudie HBO Management in de Zorg bij de Fontys Hogeschool gedaan. Zo heb ik door kunnen groeien naar de functie van vestigingsmanager.”
De rol van vestigingsmanager bij Tandarts Today
“Als vestigingsmanager ben ik verantwoordelijk voor de algehele praktijkvoering en het managen en ondersteunen van het team. Verder ben ik de verbindende schakel tussen het Tandarts Today serviceteam en de locaties die onder mijn hoede vallen. Ik ben er dan ook verantwoordelijk voor om de visie van Tandarts Today aan het team mee te geven. Daarbij staan twee dingen voorop: de verbondenheid van het team en de eigen identiteit van het team. Dat willen we koste wat kost behouden. Mijn rol is verder heel divers. Ik werk in het team en met het team; ik draai zoveel mogelijk op alle terreinen mee en beheer de agenda. Zonder goede planning kan een team niet functioneren, dan loopt de hele dag niet goed. Ik voel mij als een kapitein op een schip. Ik krijg dan ook van alles mee. Hoe de patiënten onze zorg ervaren, hoe het team over zaken denkt en waar de behandelaren tegenaan lopen. Het is aan mij om vanuit al deze input, de juiste koers te blijven varen.”
“Tandarts Today streeft naar ‘long term commitment’ zowel bij medewerkers als bij patiënten”
“Dat we een Tandarts Today praktijk zijn, vind ik fijn. Er wordt op allerlei gebieden goede ondersteuning geboden. Mijn collega’s bij het Tandarts Today serviceteam denken actief mee in de wens vanuit mijn locaties, hoe wij als team graag zaken georganiseerd zien worden. Daarnaast hebben ze oog voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Naast dat ik van nature een betrouwbaar, eerlijk en loyaal persoon ben, zorgt de mogelijkheid tot ontwikkeling en groei er ook voor dat ik een lange termijn commitment heb naar Tandarts Today. Dat is ook mijn persoonlijke doel, een long term commitment bewerkstelligen bij zowel patiënten als medewerkers door alle zaken goed te regelen, te letten op kwalitatieve hoogstaande mondzorg en met behoud van de lokale identiteit van de praktijken. Als medewerkers of patiënten gaan verhuizen, dan moeten ze eigenlijk weer bij een Tandarts Today praktijk onder behandeling willen komen. Dit geldt ook voor collega’s die gaan verhuizen naar een andere woonplaats, natuurlijk kies je er dan weer voor om bij een Tandarts Today locatie te gaan werken!