Annelies Jagt Supervisor Orthodontie
Als supervisor orthodontie begeleid ik samen met klinisch directeur Ronald Bijl onze orthodontie assistentes in het uitwerken en bewaken van de behandelingsplannen. Voor mijn werk ben ik veel onderweg om begeleiding te bieden aan onze assistentes en patiënten op de verschillende Tandarts Today locaties. Als ik langs ga bij een praktijk probeer ik het altijd leuk te maken. We kunnen leren van onze fouten en van elkaar, dit zorgt voor een vertrouwelijke sfeer waarin we open-minded en eerlijk kunnen zijn.
“Ik ben opgeleid door de grondleggers van orthodontie”
Mijn tandheelkundige achtergrond is erg uitgebreid. Ik ben begonnen als tandartsassistente bij een tandartspraktijk waar ook orthodontie werd aangeboden. Ik was hier meteen enthousiast over. Daarom ben ik mij gaan specialiseren in orthodontie. De grondleggers van de orthodontie hebben mij opgeleid, dat is natuurlijk wel heel bijzonder. Daarnaast heb ik alle mogelijke cursussen en opleidingen over mijn vak gevolgd, zoals voor- en nazorg van kaakchirurgie en management.
Na een geruime tijd als zzp’er gewerkt te hebben, ben ik in 2017 voor Tandzorg Op Maat, onder de bezielende leiding van Ronald Bijl gaan werken. Ik heb toen een plan voor orthodontie gemaakt waar alle stappen en trajecten in worden beschreven. Sinds 2022 is Tandzorg Op Maat onderdeel geworden van Tandarts Today. Het werk wat ik al verrichtte voor de Tandzorg Op Maat vestigingen, kan ik nu verder voortzetten voor alle locaties van Tandarts Today. Het is mooi om te zien, dat alles wat ik heb opgebouwd aan kennis en ervaring nu in heel de organisatie wordt toegepast. Ik reis nu door heel Nederland om mijn collega’s te begeleiden in het goed optuigen en uitvoeren van de orthodontiebehandelingen.
Groot worden door klein te blijven
Tandarts Today is een grote organisatie, maar klein in het grote geheel. Je bent als medewerker absoluut geen nummer. We zijn echt een hechte gemeenschap met elkaar. De manier waarop wij vergroten is gedurfd in deze tijd, maar het werkt heel goed. We kunnen meer aandacht geven aan patiënten, omdat we minder werk hebben aan administratief werk. Bij Tandarts Today staat de patiënt voorop. Dat vind ik heel mooi.
“De patiënt blij maken, dat is mijn vak”
Je gebit is een visitekaartje
Als je naar iemand kijkt, is het aangezicht het eerste wat opvalt. Daar horen ook de tanden bij. Het is een visitekaartje. Bij het krijgen van een beugel, gaat een patiënt al snel een traject van twee jaar in, waarbij je iedere maand moet terugkomen. Je bouwt in dat proces ook een band op met elkaar. Het geeft een goed gevoel om een blije patiënt de deur uit te zien gaan. Je kunt iets geven waar ze hun hele leven iets aan hebben. Mede hierom heb ik voor de richting orthodontie gekozen.
Het beste uit jezelf halen
Ik vind het enorm leuk om mijn passie voor het vak en kennis weer over te mogen dragen aan mijn collega’s. Soms rijd ik 200 tot 300 kilometer per dag om langs te gaan bij een praktijk. Hier zit ik helemaal niet mee. Vanuit de auto kan ik makkelijk praktijken ondersteunen als ze vragen hebben of andere telefoontjes doen. Als ik langs ga bij een praktijk probeer ik het altijd leuk te maken. We kunnen leren van onze fouten en van elkaar, dit zorgt voor een vertrouwelijke sfeer waarin we open-minded en eerlijk kunnen zijn. Dit probeer ik door te geven aan alle praktijken die onder Tandarts Today vallen. Ik wil niet dat assistentes tegen me op kijken, ze vormen samen met Ronald en mij het orthodontie team van de praktijk en krijgen een gedegen orthodontie opleiding. Ik laat ze daarom ook actief meedenken en beslissen. Op deze manier blijft alles wat ze leren ook beter hangen en kun je het beste uit jezelf halen.